Ahad, 26 Oktober 2014

air batu campur(Yummy Abc)


YUMMY ABC

SALAM MAAL HIJRAH 1436 MASIHI SALAM SAYANG DAN SALAM HORMAT KEPADA PEMBACA SEMUA.....
TAHNIAH DAN TERIMA KASIH SBB SUDI BACA BLOG SAYA.....

Aku bermula terjebak dalam bidang bisuness ini sejak aku mula sedar diri aku nie ada potensi nk jadi usahawan yang berjaya.......  aku yakin produk aku ada potensi kelebihan yang banyak dan boleh pasarkan kepada kebanyakan orang.......aku mulakan perniagaan air batu campur dari ibu aku sendiri yang pada mulanya hnya beri cadangan menyuruh aku menjual aiskrim 1 Malaysia dan telah diolah oleh abng aku sendiri dengan menyuruh aku membuat air batu campur disebabkan aku suka pada cabaran......

aku pun mula menulis senarai senarai barang mentah dan barang barang yang sewaktu masa dulu aku pun pernah membuat air batu campur tetapi pada ketika itu aku masih bekerja dengan majikan aku sendiri....kalau nak katakan pengalaman aku mmg bnyk pengalaman....tp satu tempat kerje pun tak melekat dgn aku aku pun tak tahu knp mungkin tak de rezeki agaknya :)

dengan adanya modal sebanyak RM1000.0  kami pun membeli mesin air batu campur.... aku pun beranikan diri dengan membuka kedai air batu campur di depan rumah aku sendiri....dengan berbekalkan semangat juang yang tinggi aku buat persiapan dan mula menjual air batu campur.....

mesin yang pertama aku guna masa mula mula buka kedai aku dulu
mesin elektrik yang aku guna sehingga ke hari ini......


ini lah hasilnya jeng jeng jeng.....................

1 ulasan:

  1. As'mualaikum tuan,sy berminat nk wat jualan ABC..area equine park..bleh tolong kongsi apa barang² yg patut ada..mesin elektrik dah ada,lesen dan kiosk pun ada niaga jew blum😊

    BalasPadam